الخميس 19 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

ممكن اقعد جمبك

انت في الصفحة 1 من 5 صفحات

موقع أيام نيوز

ممكن أقعد جمبك
أيوا اتفضلي.
البحر حلو أوي بقالي سنة مشفتهوش.
إزاي.... هو انتي مش من اسكندرية
لا.. انا من محافظة تانية وجيت اسكندرية من ورا أهلي وكمان قافلة موبايلي تلاقيهم قالبين الدنيا عليا دلوقتي.
لا انتي شكلك مچنونة.
لا مچنونة ولا حاجة يا اسمك ايه كل الحكاية اني اتخنقت من قعدة البيت وكل م اقولهم ف البيت عاوزة اخرج يقولولي مفيش خروج فخرجت من وراهم دي كل الحكاية.
طيب ليه تقلقيهم عليكي بالشكل دا... كنتي مثلا خرجتي مع صحابك في اي مكان قريب منك كدا غلط انتي عارفة الناس هتقول عليكي ايه لما اهلك يفضلوا يدورا عليكي انتي اكيد عارفة الناس م بتصدق تسمع كلمة تحولها لقصة ولا الف ليلة وليلة.

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
عارفة كل الكلام دا وبالذات الست اللي على اول شارعنا اللي بتقعد تحلل كل شخص معدي من قدامها بس عادي يعني الناس هتعملي ايه الناس مفيش وراها غير الكلام لو عدى عالحكاية ١٠٠ سنة بيفضلوا يعيدوها ويجددوها وكأنها حصلت امبارح بجد انا تعبت من كل حاجة حواليا كلمة فاشلة لازقة فيا مش بتسيبني مش ذنبي اني مش ذكية ولا كنت متفوقة في الدراسة زي اخواتي كل شخص وعنده قدرات عقلية بس إزاي لازم نعاير كل شخص ونتنمر عليه عشان حاجة مش بإيده حتى لما جبت مجموع عالى ف الثانوية اهلي مكنوش مصدقين وإني خلاص هدخل الكلية اللي كنت بحلم بيها حتى بعد ما أثبتلهم اني مش فاشلة مبطلوش كلام خدت منهم طاقة سلبية أحبطتني وكرهتني في الكلية وسنينها وفشلت فيها كل دا بسبب الكلام مفيش حاجة بعملها ويقولولي انتي صح كل حاجة غلط في غلط محسسني ان كل تصرفاتي غلط معقول ان مش بعمل حاجة واحدة صح.
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
بصي في حالتك دي مفيش غير حل واحد وهو اللامبالاة... هتعيشي برينسيس زمانك اتعودي انك تسمعي من هنا وتطلعي من الناحية التانية صدقيني هترتاحي جدا بصي اللي فيه عادة مش بيبطلها أهلك مش هيبطلوا كلام انك فاشلة الست اللي على اول شارعكم مش هتبطل كلام على الرايح والجاي انتي مش هتقدري تغيريهم بس تقدري تغيري نفسك تقدري تعيشي بدماغك تعيشي في عالم خاص بيكي تعيشي ف عالم اللامبالاة.... صدقيني هيفرق معاكي كتير.
بصي يا اسمك ايه....
أفنان.... اسمي افنان.
اسمك حلو يا افنان.... هحاول اسمع كلامك... مع انه صعب... بس هحاول... ودي أخر محاولة...
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
مفيش حاجة اسمها صعب... في حاجة اسمها محاولة... وللمرة الالف متيأسيش من حاجة انتي عاوزة تعمليها...
هو احنا ممكن نكون اصحاب يا افنان... انا اسمي الحقيقي فوزية على اسم جدتي ام ابويا الله يمسيها بالخير.... ابويا حلف على امي بالطلاق ليكون مسميني فوزية على اسم جدتي.
اه... دا انتوا عيلة مجانين بقا..
جدا... وناديني بفيفي عشان مبحبش فوزية.....
حاضر يا فوزية...
اهو كدا تبقي صحبتي....انا هقوم الحق القطر عشان اروح.... عشان ارجع البيت قبل المغرب.. عشان معندناش بنات بترجع البيت بعد المغرب...
لا دا انتوا مجانين بجد بقا....
.............................................................
انا اسمي فوزية على اسم جدتي.... وانا ايه ذنبي....م كانت امي تتطلق ولا يسموني فوزية.... اللهم لا اعتراض يارب ليه............... خلينا في المهمانا دلوقتي راجعة البيت وليلتي هتبقى سودة.. أوبس... نسيت اسأل افنان هتواصل معاها ازاي.. دا ايه اليوم العجيب الغريب دا.... يلا مش مهم المهم اني شوفت البحر.. المهم وصلت البيت لقيت شارعنا هادي مفيمهوش كائن حي... تقريبا كل الكائنات الحية اتجمعت عند بيتنا أوبا أمي قاعدة بټعيط ومجمعة الناس حواليها واخويا الصغير بيمشي الناس ولا حياة لمن تنادي بس كان لازم اتصرف في الموقف دا اعمل اي يا ربي.. اعمل اي... جاتني الفكرة...
يؤدي ارتباط أسعار الذهب وسعر صرف الدولار بتكاليف المواد الخام والاستيراد إلى تأثير مباشر على أسعار السيارات في الأسواق.
ماماااااااااا
بنتااااي...
وطبعا كأي ام مصرية خدتني بالاقلام على وشي 
كنتي فييين يبت من الصبح يبت...
منستش اشتري جليسرين طبعا وكنت حطاه ف عينيا... عشان الحبكة الدرامية
استني بس هفهمك انا كنت قولتلك من امبارح اني عاوزة اشتري الجزمة اللي نفسي فيها فروحت اشتريها وبعدين لقيت اتنين ستات ادوني شيكولاته وقالولي هنوديكي لبابا.
طبعا روحتي معاهم ما انتي هبلة.
لا انا كنت ناصحة ومروحتش معاهم الا لما اتصلوا عليه ف لقيت موبايله كان مغلق فروحت مشغلة مخي وروحت معاهم عشان اطمن اشوف موبايله مقفول بجد ولا ايه مش يمكن بيشتغلوني.
لا

انت في الصفحة 1 من 5 صفحات